Witaj nieznajomy!
Zaloguj | Pomoc


Regulamin Karczmy

Karczma to przybytek neutralny, elizjum gdzie znikają wszelkie spory. Miejsce wytchnienia dla strudzonych wędrowców, przystań dla zagubionych, miejsce spotkań tych wielkich i tych małych. Tu wymienić można się plotkami, załatwić interesy oraz napić się przedniego piwa. Jednak, aby ten przybytek nie zmienił się w zwykłą mordownie należy przestrzegać paru zasad. Oto one:

§1 Zachowanie graczy

1. Każdy gracz zobowiązany jest do odgrywania swojej postaci w sposób jasny i czytelny dla wszystkich.
2. Każdy gracz powinien tak odgrywać swoją postać, by innym nie udaremnaić rozrywki, jaką daje karczma.
3. Każdy gracz zobowiązany jest do:
a) nieprzyspieszania czasu - nie pisze w jednej wypowiedzi wszystkich swych czynności, które wykonuje w karczmie dając innym czas na reakcję
b) nienarzucania swojej woli innym graczom - każdy ma swój własny pomysł na postać, nie można zmuszać innych, żeby"westchnęli z podziwem", "zamarli w bezruchu" etc.
c) niewprowadzanie innych postaci niż swoja - to przywilej należny tylko narratorom, oni to ujmując wypowiedź w znacznik "#" wprowadza inne postaci, nie istniejące w spisie graczy (np. karczmarz, strażnicy, stajenni, służki itp. persony). Odstąpić można od tego podpunktu tylko w stosunku do familiarów (zwierząt na usługach graczy).
4. Zachowanie odmienne od ww. będzie karane wg § 3 bez pominięcia któregokolwiek z punktów.

§2 Wypowiedzi graczy

1. Każdy gracz jest zobowiązany do utrzymywania swych wypowiedzi na poziomie uchodzącym za przyzwoity.
2. Gracz powinien stylizować swoje wypowiedzi w karczmie na język staropolski- zakazane są słowa z żargonu (np. "siema", "ello", "yo" itp.).
3. Wobec gracza nadużywającego przekleństw oraz nieprzyzwoicie zachowującego się w karczmie stosuje się karę wg § 3 pkt. 2
4. Obowiązuje zupełny zakaz posługiwania się nazwami geograficznymi, jakie spotykamy w rzeczywistym świecie.
5. Obowiązuje zakaz odwoływania się do aspektów technicznych gry (jak zdobyć poziom, jak zwiększyć morale/punkty życia, jak to działa etc.) - do tego służy forum oraz FAQ.
6. Każdy gracz zobowiązany jest używać znacznika "*" do opisywania swoich emocji, wyglądu i działań.
7. Zabronione jest stosowanie w wypowiedziach emotikon.
8. Zabronione jest "używanie" broni, uzbrojenia, przedmiotów innych niż istniejących w świecie fantasy (np. zegarków, samochodów, papierosów, pistoletów maszynowych, mieczy świetlnych, gadu gadu, skrzynek pocztowych/odbiorczych itp.)
9. Zabronione są wypowiedzi pozbawione sensu (np. "bla bla bla") tak w merytorycznym, jak i sytuacyjnym sensie (np. "Wpadł przez okno, poderżnął gardło karczmarzowi i z hukiem wyleciał przez sufit niszcząc dach"). W takim przypadku stosuje się karę wg § 3 pkt. 2
10. Każdego gracza obowiązuje odpowiednie nazewnictwo przybytku w jakim przyszło im spędzać czas: Karczma jest karczmą, nie barem, pubem itp., zaś obsługuje graczy karczmarz, nie barman, czy kelner.
11. Obowiązuje zakaz reklamowania swoich usług, towarów i gildii w sposób naruszający zasady wypowiedzi i odgrywania ról w karczmie (np. wypowiedź bez odegrania postaci: "Nabór do gildii xxx! Wpisujcie się!" czy "Nabór do gildii xxx! Piszcie na gg nr xxx!")
12. Obowiązuje zakaz pouczania innych graczy w sposób nie pasujący do klimatu gry (np. "napisz ! na końcu")
13. Wobec powyższych wypowiedzi (wyjątek stanowią wypowiedzi ujęte w pkt. 3 i 9) stosuje się kary wyszczególnione w § 3.

§3 Kary

1. Ostrzeżenie pisemne na PW z wyszczególnieniem win oraz z informacją o możliwych karach obowiązujących w przypadku dalszego nieprzestrzegania zasad i regulaminów.
2. Osadzenie w więzieniu na okres 24 godzin.
3. Zablokowanie konta na okres 48 godzin.
4. Usunięcie konta.

Napisane przez Tatsu

Gracze online: (0)

Wieści z karczmy

Karczmarz: Tak, tak. Przecież niosę! Thaumiel wino dla Ciebie!
Thaumiel (20:00): *Demon wchodzi do karczmy, rozglądając się po niej próbuje ukryć swoje zadowolenie, co jest w obecnej sytuacji niezwykle trudne, wolnym krokiem zbliża się do Karczmarza, kładzie mieszek ze złotem na ladę i mówi* Karczmarzu, wina! Najlepiej półwytrwawne, 15 letnie, co do marki to zaskocz mnie tylko nie dawaj mi tego sikacza ze Strażnicy. Nie chcę później używać perfum żeby pozbyć się nieprzyjemnego zapachu.
Karczmarz: Tak, tak. Przecież niosę! Estraven wino dla Ciebie!
Estraven (22:41): Karczmarzu, powiedz mi natychcmiast czyja to wina!
Estraven (19:39): *Wszedł do karczmy i usiadł przy stoliku.*
Karczmarz: Wpierw zapłaćcie, potem wymagajcie! Sami możecie też zanieść. Estraven wino dla Ciebie!
Estraven (19:33): Karczmarzu, proszę Cię pięknie być mi podał jeden kielich wina!
Karczmarz: Już podaję, ino kielichy wytrę! Cierpliwości, zaraza... Estraven wino dla Ciebie!
Estraven (19:31): Karczmarzu, proszę wina!
Karczmarz: Chwileczkę, przeca się nie rozdwoję! Estraven wino dla Ciebie!
Estraven (19:30): Karczmarzu, wina!
Estraven (19:30): O boże, karczma! Kocham tą karczmę. Gdybym nie był żonaty, to bym się ożenił z tą karczmą. A można tu zamawiać wino jak kiedyś?
Issida (01:30): Dodatkowo apeluję, by dawać odpowiednie tematy, ułatwiające szukanie, bo ja już zagubiłam się...
Issida (01:29): Nie mordujcie mnie, wyznaję zasadę jeden wątek = jedna sprawa, wtedy łatwiej usuwać nieaktualne, albo niech spadają w dół w otchłań : )
Issida (01:26): Uwaga, dziś śmiecę nieco. Co mi przyjdzie do łba to piszę.